Kontingenten for år 2020 er nnn kr. Den betales ved nyttår og gjelder til neste årsskifte. Speidere som registreres på høsten betaler halv kontingent for inneværende år.

nnn kr av årskontingenten går direkte til krets og forbund, resten går til Bøler speidergruppe.

Du får tilsendt fire nummer av speideravisen i året. Medlemskontingenten inkluderer også ulykkesforsikring av barna ved medlemsmøter og turer. Kontingenten man betaler inn til gruppe, krets og forbund utløser også statsstøtte som er viktig for speiderarbeidet. Kostnader for merker og speiderskjerf er inkludert i medlemskontingenten, men ikke speiderskjorte.

For dyrt?
Alle barn bør ha mulighet for å delta i speideren, uavhengig økonomi. Ingen skal slutte i speideren fordi det er for dyrt! Det skal heller ikke være nødvendig å bruke mye penger på dyrt friluftstustyr.

Gjennom prosjektet «Speiding for ALLE» skal bidra til at flere barn kan fortsette i speideren, uavhengig økonomi. Prosjektet er finansiert av Sparebankstiftelsen SR-bank.

Speidergruppa tilbyr følgende til enkeltspeidere ved behov:
– Friluftsutstyr til utlån: Ryggsekk, sovepose, liggeunderlag
– Speiderdrakt til utlån: Speiderskjorte eller bevergenser
– Dekke deltageravgift på speiderleir og andre turer
– Dekke hele eller deler av medlemskontingent i Norges speiderforbund

Ved behov for å låne friluftsustyr, eller for hjelp med medlemskontingent: Ta kontakt med din speiderleder eller BUA Østensjø!